sliten krigare

min kropp är helt slut , jag går typ en och en halv timme per dag , jag somnar typ två varje dag och kliver upp typ halv sju ? jag lovar och svär , de har nog inte gått en enda dag utan att vi har druckit öl  haha :P här dricker man fan öl till varje jävlamåltid:)

på morgonen när jag kommer till min praktikplats så frågar dom om jag vill ha en öl ? lixom vem vill ha en typ öl direkt man vaknat ?

och sen ska jag säga er en sak att här är de då fan inte nå fjuttigt 5.3% här är de fan 10% 12% eller mer i varje öl ,fan jag blir ju fullpå en ?




idag så var vi iaf på ett bryggeri :) altså där man gör öl:)
först när vi kom dit så fick vi sätta oss ner vid ett 6 meter långt  bord ,
sen fick vi sitta och titta på en film om hur allt går till samtidigt som vi gick ett halvliters ölglas var med 12% dom flesta drack ett eller två glad medan jag kämpade med mitt halvuppdruckna glas ahha :)
efter jag druckit upp hela glaset så var de väldigt vingligt när vi skulle resa oss upp och gå en rund tur, jag kände mig verkligen onykter, EFTER ETT GLAS ? :O






de här är fullt med havre som man lagrar i några dagar och sen maler det och börjar produsera öl:)

och sen gick vi igenom massa maskiner och bla bla bla , men dom var så stora så dom ryms fan inte på bild :P

men iaf så ser flaskorna ut så här först :)


sen går dom igen den här maskinen som fyller med öl och korkar igen och sätter ettikett osv


och sen kommer dom ut och ser ut så här :)





sen komme de en kille till dom en dag och sa snälla jag vill att ni ska göra en egen öl till mig , jag vet precis vad som ska vara i osv osv, så då började dom tillverka en en egen öl till den här killen , han hade långt hår och älskade ossy osborne så därefter döptes ölen till :OZZOBIR





och imorgon så blir de att kliva upp klockan halv sex , börjar jobba sju , sen efter det så blir de hemoch göra sig i ordning och sen till krogen och börja dricka , och sen så ska vi till en strippklubb imorrn haha :D och sen när vi är slitna som fan ,kommer hem och lägger oss , och är slitna som fan dagen efter så ska vi till prag och gå runt där hela dagen , så de blir nog inget inlägg imorrn med förhoppningsvis :)


Ni förstår fan inte , hur mycket vi än sover och tar de lugnt så är vi endå slitna , och vi har fan inte varit här med än fem dagar, vi har inte en enda dag som är oplanerad, varje dag är de saker vi ska göra , vi är aldrig lediga .
men de är kul :) bara JÄVLIGT JOBBIGT




puss och GODNATT













Namn  
Epost    
Blogg    




RSS 2.0