12 april -10

ja idag var vi och hälsade på våran praktikplats, jag och anders ska vara på st patrick :) MEN...
OLIKA TIDER, jag morgon från 07.00-14.30 och ander 14.30-20.00 så vi får inte ens jobba tillsammans :O sant att jag vill vara i ett kök helt själv :O och de är bara unga snygga killar där , och typ en eller två av dom kan engelska, haha men jaja jag skriver imorrn om hur de gick :)


och sen så har vi varit och hälsat på på hotell och restaurangskolan här i pardubice och de var jätte fint och jätte kul osv vi åt också lunch i deras matsal och då springer dom som går serveringsskola runt och serverar alla i matsalen, till förrätt fick vi en soppa som ingen vet vad som var i men som var jätte god :) och sen till varmrätt så var de ris och någon god stek och varsin salladskål, och till så serverar dom frukt te och efterrätt så får man alltid ett äpple:)

efter vi varit där så gick vi på stan :) gick runt lite grann till olika statyer osv :)



och de här är the "green gate" och är ganska känt och står i alla informations böcker osv, och de är koppar längst upp på den precis som vi har i skellefteå, som inte är grönt än men blir snart :)

 

 

 

 

och här i tjeckien så är de lagligt med all narkotika och alla droger, och vi hittade en fin spritflaska :) btw så kostar en 7a 50 kr




men här har jag även en bild på hur en tjeckisk polisbil ser ut :)


 

 

 

ja sen så gick jag och doris(min lärare) och shoppade lite :) hon köpte två par skor :) och jag köpte dom här sakerna :)

 

 


 

den lilla plast rullen längst ner på bilden som inte syns så bra är två piercing ploppar :)

 

 

 

ett par gråa skor som jag köpte på newyorker :)

en väska som jag och köpte på newyorker :)

 

hehe de fanns pall mall:D och jag köpte en fin tändare :)

 

de är så ruskigt jävla billigt i tjeckien så de är inte sant !!!

100 svenska kronor är 260 tjeckiska krone :)

 

 

och snart ska jag och doris gå och köpa nå mat tror jag :) för pojkarna har redan köpt varsin pizza :)

 

 

puss än så länge :)

 

 

älskar dig elias <3<3

 

 













Namn  
Epost    
Blogg    




RSS 2.0